به وب سایت ما خوش آمدید
این سالن هیچ فعالیتی در زمینه همسریابی موقت یا دائم ندارد ،لطفا در این مورد تماس نگیرید

مسائل متفرقه زناشويي-از رساله امام خميني-ره

صفحه اصلی > احکام شرعی ازدواج > مسائل متفرقه زناشويي از رساله امام خميني ره

احکام شرعی ازدواج

اجازه دختر مسلمان از پدر غیر مسلمان

در امر ازدواج

 

2443 کسي که به واسطه نداشتن زن به حرام ميافتد، واجب است زن بگيرد.

 

2444 اگر شوهر در عقد شرط کند که زن باکره باشد و بعد از عقد معلوم شود که باکره نبوده، مي تواند عقد را به هم بزند.

 

2445 اگر مرد و زن نامحرم در محل خلوتي باشند که کسي در آنجا نباشد و ديگري هم نمي تواند وارد شود چنانچه بترسند که به حرام بيفتند بايد از آنجا بيرون بروند.

 

2446 اگر مرد مهر زن را در عقد معين کند و قصدش اين باشد که آن را ندهد عقد صحيح است ولي مهر را بايد بدهد.

 

2447 مسلماني که منکر خدا يا پيغمبر شود، يا حکم ضروري دين يعني حکمي را که مسلمانان جزو دين اسلام مي دانند مثل واجب بودن نماز و روزه انکار کند، در صورتي که منکر شدن آن حکم، به انکار خدا يا پيغمبر برگردد مرتد است.

 

2448 اگر زن پيش از آن که شوهرش با او نزديکي کند به طوري که در مساله پيش گفته شد مرتد شود عقد او باطل مي گردد ولي اگر بعد از نزديکي مرتد شود بايد به دستوري که در احکام طلاق گفته خواهد شد عده نگه دارد پس اگر در بين عده مسلمان شود عقد باقي و اگر تا آخر عده مرتد بماند عقد باطل است.

 

2449 کسي که پدر يا مادرش در موقع بسته شدن نطفه او مسلمان بوده اند،چنانچه بعد از بالغ شدن اظهار اسلام کند، اگر مرتد شود زنش بر او حرام مي شود و بايد به مقداري که در احکام طلاق گفته مي شود عده وفات نگهدارد.

 

2450 مردي که از پدر و مادر غير مسلمان به دنيا آمده و مسلمان شده، اگرپيش از نزديکي با عيالش مرتد شود عقد او باطل مي گردد و اگر بعد از نزديکي مرتد شود زن او بايد به مقداري که در احکام طلاق گفته مي شود، عده نگهدارد پس اگرپيش از تمام شدن عده، شوهر او مسلمان شود، عقد باقي و گرنه باطل است.

 

2451 اگر زن در عقد با مرد شرط کند که او را از شهري بيرون نبرد و مرد هم قبول کند نبايد زن را از آن شهر بيرون ببرد.

 

2452 اگر زن انسان از شوهر ديگرش دختري داشته باشد انسان مي تواند آن دختر را براي پسر خود که از آن زن نيست عقد کند و نيز اگر دختري را براي پسر خود عقد کند مي تواند با مادر آن دختر ازدواج نمايد.

 

2453 اگر زني از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط کند.

 

2454 اگر کسي با زني که شوهر ندارد و در عده کسي هم نيست زنا کند چنانچه بعد او را عقد کند و بچه اي از آنان پيدا شود، در صورتي که ندانند از نطفه حلال است يا حرام آن بچه حلال زاده است.

 

2455 اگر مرد نداند که زن در عده است و با او ازدواج کند، چنانچه زن هم نداند و بچه اي از آنان به دنيا آيد، حلال زاده است و شرعا فرزند هر دومي باشد ولي اگر زن مي دانسته که در عده است، شرعا بچه فرزند پدر است و در هر دو صورت عقد آنان باطل است و به يکديگر حرام مي باشند.

 

2456 اگر زن بگويد يائسه ام نبايد حرف او را قبول کرد ولي اگر بگويد شوهر ندارم حرف او قبول مي شود.

 

2457 اگر بعد از آنکه انسان با زني ازدواج کرد کسي بگويد آن زن شوهر داشته و زن بگويد نداشتم، چنانچه شرعا ثابت نشود که زن شوهر داشته، بايد حرف زن را قبول کرد.

 

2458 اگر زني که آزاد و مسلمان و عاقل است، دختري داشته باشد، تا هفت سال دختر تمام نشده، پدر نمي تواند او را از مادرش جدا کند.

 

2459 مستحب است در شوهر دادن دختري که بالغه است يعني مکلف شده عجله کنند، حضرت صادق عليه السلام فرمودند: يکي از سعادتهاي مرد آن است که دخترش در خانه او حيض نبيند.

 

2460 اگر زن مهر خود را به شوهر صلح کند که زن ديگر نگيرد، احتياط واجب آن است که زن مهر را نگيرد و شوهر هم با زن ديگر ازدواج نکند.

 

2461 کسي که از زنا به دنيا آمده، اگر زن بگيرد و بچه اي پيدا کند آن بچه حلال زاده است.

 

2462 هر گاه مرد در روزه ماه رمضان يا در حال حيض زن، با او نزديکي کند معصيت کرده ولي اگر بچه اي از آنان به دنيا آيد، حلال زاده است.

 

2463 زني که يقين دارد شوهرش در سفر مرده، اگر بعد از عده وفات که مقدار آن در احکام طلاق گفته خواهد شد، شوهر کند و شوهر اول از سفر برگردد بايد از شوهر دوم جدا شود و به شوهر اول حلال است ولي اگر شوهر دوم با او نزديکي کرده باشد، زن بايد عده نگه دارد و شوهر دوم بايد مهر او را مطابق زنهايي که مثل او هستند بدهد، ولي خرج عده ندارد.

 
تزیین جا حلقه عروس و داماد تزیین سبد عروس تزیین شمع سفره عقد تزیین جام عسل برای سفره عقد

 

???? : 0
کد امنیتی رفرش
 سرویس های برتر ما

برترین خدمات ما

  • 1

    سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

    با دکوراسیون منحصر بفرد

  • 2

    عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

    توسط 2 گروه حرفه ای

  • 3

    موسیقی زنده

سرویس های ما

خدمات عکاسی و فیلمبرداری

اگر به دنبال ثبت خاطره انگیزترین روز زندگی خود هستید ما به شما دو تیم از حرفه ای ترین عکاسان و فیلمبردارانی که با سالن عقد خاطره همکاری دارند را پیشنهاد میدهیم . ثبت لحظات زیبای شما توسط بانو با تجهیزات پیشرفته نورپردازی و عکاسی

پذیرایی در سالن عقد

از زمان های گذشته تا به امروز رسم ایرانیان بر این بوده است که از مهمانان خود در روز عقد با میوه، شیرینی و نوشیدنی پذیرایی کنند. این بخش یکی از مهم ترین بخش های برگزاری مراسم است که پدر و مادر ها به آن توجه ویژه ای دارند. سالن عقد خاطره با آموزش افراد مجرب به بهترین حالت ممکن از مهمانان حاضر در سالن عقد پذیرایی می کند. ارائه این خدمت از طرف سالن عقد خاطره سبب شده تا دیگر دغدغه ای برای پذیرایی از مهمانان وجود نداشته باشد.

موسیقی زنده در سالن عقد

وجود موسیقی زنده در سالن عقد از بهترین خدماتی است که ارائه شده است. موسیقی زنده در سالن عقد خاطره توسط دف نواز بسیار حرفه ای صورت می پذیرد که موجب ایجاد جو بسیار شاد و پرنشاطی خواهد گردید.

امکانات سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

علاوه بر امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره شد، سالن عقد خاطره برای راحتی زوجین به بهترین حالت ممکن خدمات بسیار متنوع دیگری را نیز ارائه داده است. از جمله این خدمات وجود پارکینگ اختصاصی برای عروس و داماد است که با وجود آن عروس می تواند به راحتی وارد سالن عقد شود. همچنین وجود آسانسور این امکان را فراهم آورده است تا تردد برای مهمانان و عروس و داماد بسیار آسان انجام پذیرد.

گالری تصاویر

توضیح کوتاه در مورد تصاویر

عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

خواندنی های قبل از ازدواج

مطالب خواندنی در خصوص مراحل قانونی و موارد حقوقی قبل از ازدواج انواع شروط مراحل ثبت قانونی ازدواج و . . .

مطالب منتخب ما

سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

سالن عقد مکانی برای شروع یک زندگی عاشقانه می باشد و مهم ترین و خاطره انگیزترین لحظات زندگی هرفردی در سالن عقد ثبت می شود. به همین دلیل بسیاری از عروس و دامادهای جوان به دنبال یک سالن عقد شیک و مجلل برای برپایی مراسم ازدواج خود هستند. سالن عقد خاطره با سفره عقد آکواریومی انتخابی شایسته برای شما عروس و دامادهای خوش سلیقه و خوش ذوق می باشد و یکی از بهترین لوکس ترین مکان ها برای برپایی پیوند ازدواج به شمار می رود.

??? ????
عنوان مطلب

سالن عقد خاطره

سالن عقد خاطره با دو شعبه در شرق و یک شعبه در غرب تهران از بهترین سالن های تشریفاتی با دسترسی آسان از دو اتوبان امام علی و باقری به شعبه شرق و از اتوبان نواب به شعبه غرب بوده . این سالن با امکانات بی نظیر و با مناسب ترین قیمتها خود می تواند بهترین گزینه برای خاص پسندان باشد.

متن کامل

ارتباط با ما

شما از طریق راه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید:

  • فکس : ---------
  • موبایل : 09391190250 - 09121089595
  • ایمیل: username@emailsite.com
  • آدرس پستی: خیابان دماوند غرب ،اول خیابان آیت،پلاک567