به وب سایت ما خوش آمدید
این سالن هیچ فعالیتی در زمینه همسریابی موقت یا دائم ندارد ،لطفا در این مورد تماس نگیرید

خيانت آنلاين يا ازدواج اينترنتي


خيانت آنلاين يا ازدواج اينترنتي

در اينترنت دامنه انتخاب وسيع است و همچنين چون ظاهر فرد را نمي بينيد بيشتر به تفکر وي اهميت مي دهيد. اگر فاکتورهاي ذهني شما را نداشت، خيلي راحت با يک فرد ديگر در زمينه ازدواج صحبت مي کنيد.
اينترنتي شدن روابط اجتماعي در جامعه امروز ايران به طرز ناباورانه اي بيان کننده اين واقعيت است که گپ و گفت ها و مراودات دوستانه در دنياي مجازي به شکل نگران کننده اي در حال تبديل شدن به فرهنگي پذيرفته شده است.

امروزه بشر استفاده از وسايل ارتباط جمعي چون اينترنت، ماهواره و رايانه را جز» لاينفک زندگي خود مي داند. دنياي جديد نيز شيوه نوين را براي زندگي مي طلبد و از همين رو زندگي نسل جديد با نسل گذشته متفاوت شده است به طوري که بسياري از افراد ترجيح مي دهند امور روزمره و گاه ضروري زندگي خود از جمله ازدواج و تجارت را از طريق اينترنت پيگيري کنند.

با نگاهي گذرا به دنياي اينترنت و تفحصي کوتاه در دنياي سايبر مشخص مي شود که چند ده سايت دوست يابي و همسريابي با امکانات منحصر بفردي چون آلبوم تصاوير، تالارهاي گفتگو و چت روم ها اين زمينه را بوجود آورده اند که جوانان به سمت و سوي آشنايي هاي بي سرانجام کشيده شده بي آنکه از عواقب دردسرساز آن آگاه باشند.

اين روزها ازدواج اينترنتي به يکي از مباحث مورد علاقه برخي جوانان تبديل شده است که از اين طريق شريک زندگي آينده خود را از آن طريق مي يابند. چنين روندهايي تشکيل خانواده در ايران را با ابهاماتي رو برو کرده است. نخست آنکه خيلي ها با انگيزه دوست يابي وارد اين سايتها شده اما پس از جدي شدن مباحث و اصرار يکي از طرفها به ازدواج، فرد براي تداوم رابطه حاضر به پذيرش آن شده در حاليکه خود نيز مي داند که هيچ جديتي در اين موضوع ندارد.

نکته دوم آن است که خيلي ها پس از نا اميدي از پيدا کردن شريک مناسب آينده شان با انگيزه و هدف مشخص به سايتهاي همسريابي مراجعه کرده و سعي مي کنند فرد مورد نظر خود را پيدا کنند.با اينکه اتکا به اينترنت و فضاي مجازي ممکن است در نگاه اول آسان ترين راه همسر يابي تلقي شود ولي واقعيت آن است که فضاي نامطمئن مجازي نمي تواند ملاک دقيق و قابل اعتنايي براي يافتن يک شريک دايمي به حساب آيد.

ارزيابي هاي اوليه نيز حاکي از آن است که خيلي ها در مراحل اوليه به قصد دوستيابي به اين کار مبادرت کرده و به تدريج علايق ناشي از احساسات ناپايدار تمايل به تداوم رابطه و در نهايت ازدواج را موجب شده است.

موفقيت ازدواج اينترنتي50-50
مهناز که خود ازدواج اينترنتي کرده است، مي گويد: قصدم از چت تنها يافتن همسر نبود بلکه پرکردن تنهايي خويش را مي جستم اما از همين طريق با همسرم آشنا شدم.وي مي گويد: در جامعه ما که دخترها در انتخاب همسر هميشه نقش دوم را بازي مي کنند،"چت"و سايت هاي مختلف همسريابي مي تواند مفيد باشد.

اين دختر جوان تصريح مي کند: در اينترنت دامنه انتخاب وسيع است و همچنين چون ظاهر فرد را نمي بينيد بيشتر به تفکر وي اهميت مي دهيد. اگر فاکتورهاي ذهني شما را نداشت، خيلي راحت با يک فرد ديگر در زمينه ازدواج صحبت مي کنيد.

وي تاکيد مي کند: در اينترنت هيچ فردي، ديگري را نمي شناسد به همين دليل مي توان جواب هاي صريحتري شنيد اما در مراسم خواستگاري به صورت سنتي چون به ظواهر اهميت داده مي شود، به مسائل همراه با ريا پرداخته شود و وقتي مراسم خواستگاري با يک صحبت کوتاه ميان دختر و پسر به اتمام مي رسد بايد دختر بر اساس ظاهر فرد به پيشنهاد ازدواج پاسخ دهد.

همچنين برخي بده بستانهاي مادي ممکن است علاقه و تمايل طرفين را تحت الشعاع قرار دهد.اين دختر 28 ساله 50 درصد ازدواج اينترنتي را با اطمينان تاييد مي کند و مي گويد: 50 درصد ديگر نيز نه تنها در ازدواج بلکه در ساير ازدواج ها نيز توکل است.

خيانت آن لاين در اتاق هاي گفتگو
" فرزانه " شخص ديگري است که سايت مورد علاقه خود را که مربوط به همسريابي است معرفي مي کند. در صفحه نخست اين سايت آمده است: ورود به اين سايت اختياري است در صورتي که محتواي اين سايت با نظرات شما سازگار نيست، آنرا ترک کنيد.

اين سايت براي بزرگسالان(داراي سن قانوني 18 سال و بالاتر) و افراد کمتر از اين سن مجاز به ورود و استفاده از آن نمي باشند. اين ازدواج مطابق موازين اسلامي است و شرعي است. اين نوع ازدواج در بسياري از کشورها منع قانوني ندارد و حتي در آن مهريه ذکر مي شود.

"فريماه" نيز در خصوص يکي از اين سايت ها مي گويد: در اين سايت افراد تحت نظارت يک روحاني در يک محل مشخص با يکديگر آشنا مي شوند و خارج از اين مکان نمي توانند همديگر را ببينند.به گفته وي جوانان در آنجا با يکديگر صحبت مي کنند و در صورت رسيدن به تفاهم با يکديگر قرارهاي بعدي را مي گذارند.

وي نيز يکي از مزدوجين از طريق اين سايت است و اين نوع ازدواج را موفق مي داند. منصور همسر فرزانه نيز مي گويد: نوآوري در جامعه با کنش افراد روبه رو مي شود بدين معني که وقتي سنت ها نو مي شوند با آن مقابله صورت مي گيرد.اما وحيد جوان دانشجويي که تجربه يک ازدواج اينترنتي ناموفق را داشته، معتقد است: کساني که از اين طريق براي ازدواج اقدام مي کنند در آن واحد با چندين نفر ديگر مراوده دارند و تلاشهايشان در زماني که احساس مي کنند فرد مورد نظر را يافته اند، متوقف نمي شود.

وي خاطر نشان مي کند که در فرهنگ ايراني ها متاسفانه ولع غير قابل کنترلي در اين زمينه مشاهده مي شود که انگيزه و نيت حقيقي مراجعه کنندگان را با ترديد جدي روبرو مي کند.اين جوان دانشجو سرگذشت آشنايي با يکي از افراد مورد نظر را اينگونه باز گو مي کند: پس از آنکه فهميدم طرف مقابلم در خلال بر آورد شرايط يکديگر به افراد ديگري با شرايط بهتر استناد مي کند تا من از خواسته هايم کوتاه بيايم متوجه شدم که اينگونه ازدواج ها مي تواند به يک بي سرانجامي زود هنگام ختم شود.

وحيد با اطمينان از شکست چنين ازدواج هايي ياد آور مي شود که اغلب، افراد مشکل دار و با پيشينه نامناسب هستند که سعي مي کنند فراتر از هر گونه مسئوليت پذيري در چنين وادي هايي که نامش ازدواج هم نيست، وارد شوند.

پريسا " ن" 31 ساله مي گويد: مايل نيستم به قولي دغدغه يک فرهنگ بسته را داشته باشم و منتظر بمانم تا مرد آرزوهايم روزي با اسب سفيد بيايد و وعده خوشبختي من را بدهد.اين دختر جوان مي گويد: هنگامي که در سايت هاي همسر يابي ثبت نام مي کنم بوسيله دهها فرد تحصيلکرده با شرايط عالي بمباران مي شوم و با سيل گسترده اي از درخواستها براي ازدواج روبرو مي شوم.

وي مي افزايد: خيلي سريع مي شود رفت سراغ اصل مطلب و از سن، محل تحصيل و ويژگي هاي شخصيتي افراد آگاه شد. وي در پاسخ به اين سئوال که چگونه مي توان از درستي ادعاي برخي افراد اطمينان حاصل کرد، مي گويد: هر نوع ادعاي دروغ خيلي زود و قبل از انعقاد يک قرارداد زناشويي بر ملا مي شود.

به گفته اين دختر جوان اگر کسي نيت سو» داشته يا در بحث ازدواج جدي نباشد خيلي راحت مي شود با يک ib مستعار دخترانه او را امتحان کرد و متوجه شد که اشتياق وي به داشتن روابط با ديگر دختر ها در چه سطح است. البته او نگفته است که به همين راحتي هم مي شود يک نفر را متقاعد کرد که قصد ازدواج داريم...

تعارض رفتاري در پس رنگ و لعاب مجازي
پذيرش ازدواج اينترنتي به عنوان يک فرهنگ، مساله اي است که حتي فکر خانواده ها را هم به خود مشغول کرده است. مهدي، ن دوراني را به ياد مي آورد که مادرش با مشارکت خواهرانش با مراجعه هاي مکرر به سايت هاي همسريابي به دنبال يک فرد مناسب براي او بودند.

وي خاطر نشان مي کند که اين تلاشها به جايي نرسيد ولي از اينکه خانواده ام براي ازدواج من حتي حاضر شدند به سراغ سايتهاي همسر يابي بروند به شدت يکه خوردم. مهدي مي افزايد: يکي از شرايط من دختر متين غير تحصيلکرده بود که مايل به ادامه تحصيل يا کار نباشد و سن و سالش هم مناسب باشد اما دختران اينترنتي شرايط مورد نظر من را نداشتند.

ارزيابي هاي آماري در يکي دو سال گذشته حاکي از آن بود که بي برنامگي در امر ازدواج، جامعه را با وضعيت نگران کننده اي روبرو کرده و چنانچه آمار جوانان در سن ازدواج و نا توان از ازدواج همچنان ادامه يابد در 10 سال آينده بر حسب جمعيت دختر و پسر و برخي متغيرهاي کيفي چون افزايش دختران تحصيلکرده با يک درهم ريختگي و نا همترازي گيج کننده روبرو خواهيم بود.

سايت هاي اينترنتي مطمئنا قصد الهي ندارند
نايب رئيس کميسيون فرهنگي مجلس ازدواج اينترنتي را براي گسترش آشنايي دختران با پسران مفيد مي داند و مي گويد: اگر جنبه آگاهي بخشي اين وسيله ناديده گرفته شود و با يک نگاه احساسي و ناآگاهي يک فرد بخواهد همسرش را از طريق اينترنت برگزيند و نقش اينترنت در تشکيل خانواده احساسي باشد و برپايه احساسات، يک خانواده بنا شود، اينترنت را نبايد در انتخاب همسر استفاده کرد اما اگر اينترنت بر آگاهي و آشنايي بيشتر طرفين ازدواج بيافزايد بسيار وسيله پسنديده اي است.

آرين منش مي گويد: چون در فرهنگ ايراني موانع زيادي براي ارتباط طولاني قبل از ازدواج بين خانواده هاي جوانان وجود دارد و جوانان نمي توانند با خصوصيات يکديگر آشنا شوند استفاده از اين ابزار براي آشنايي پيش از ازدواج مطلوب و مفيد خواهد بود البته بايد اطلاعات و خصوصياتي که افراد از همديگر مي دهند خصوصيات واقعي باشد و فقط شرايط مثبت افراد گفته نشود.

وي با تاکيد بر اينکه نبايد يک پديده وارداتي را با همان شرايط که در خارج از ايران وجود دارد، در جامعه ايران برپا کرد، گفت: بايد ارزش هاي اسلامي در همسرگزيني اينترنتي لحاظ شود. آرين منش چت کردن را وسيله مناسبي براي ازدواج نمي داند، بلکه آن را بيشتر براي سرگرمي مي داند و معتقد است که چت در اين ماجرا نبايد مهم تلقي شود.

چرا که بعيد است فردي براي کسب اطلاعات کامل و همسر گزيني واقعي به اينترنت مراجعه کند واگر سايت هاي اينترنتي با برنامهريزي از سوي مسئولان همراه باشد مي تواند نتايج مثبتي را به همراه داشته باشد.

حرکت با چراغ خاموش...
برخي کارشناسان ازدواج اينترنتي را حرکت با چراغ خاموش و بي سرو صداي زندگي تعبير کرده و ترجيح مي دهند پيش از آنکه در داخل يا خارج از کشور کسي را انتخاب کنند او را در سکوت بشناسند البته شکستن اين سکوت کار را بر جوان سخت مي کند.

ازدواج به عنوان يکي از مهمترين حوادث زندگي انسان تلقي مي شود و حاصل آن تشکيل کانون خانواده به عنوان مهمترين و پايدارترين نهاد تربيتي در جامعه است. از همين رو ازدواج اينترنتي يک راهکار نيست بلکه پوششي موقتي براي سرپوش گذاشتن بر مشکلاتي که بيشتر جوانان در حوزه ازدواج با آن مواجهند. اينکه بخواهيم نگاهي قابل اطمينان به اين مقوله داشته باشيم نمي تواند به عنوان يک راه حل تلقي شود.

چرا که فرهنگ سازي ازدواج اينترنتي در جامعه براي شکل گيري يک خانواده سالم نيازي ضروري است. ايجاد زمينه هاي شناخت و فراهم نمودن امکان مشاوره بعد از آشنايي و ملاقات همچنين تحقيق و بررسي درباره مورد برگزيده شده نيز نبايد مورد غفلت قرار گيرد.

مساله اي که نه تنها خود جوانان بلکه تمامي مسئولان ذيربط هم براي ساماندهي اين نوع آشنايي و ازدواج، بايد به آن توجه کافي داشته باشند. فقدان آموزش به عنوان کليدي ترين چالش امروز در بحث ازدواج اين امکان را فراهم ساخته که شيوه هاي همسريابي در کشور تحت تاثير برخي انگيزه هاي انحرافي از ماهيت دوگانه اي برخوردار شود.

اثرات انحرافي اين شيوه طبعا پيامدهاي زيانباري را متوجه روح و روان جوانان اين کشور خواهد کرد.همسريابي اينترنتي با اين که ممکن است مراحل نهادينه شدن در کشور را طي کند اما باز هم با توجه به ماهيت پنهان فضاي مجازي براي فرار انسانها از واقعيت و استفاده از نقاب در مقابل يکديگر; يک شيوه انحرافي براي فايق آمدن بر مشکل انتخاب گزينه صحيح است در حالي که اتکا به اين روش متضمن خطراتي است منبع :هم صدا

 

مطالب مرتبط:
???? : 0
کد امنیتی رفرش
 سرویس های برتر ما

برترین خدمات ما

  • 1

    سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

    با دکوراسیون منحصر بفرد

  • 2

    عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

    توسط 2 گروه حرفه ای

  • 3

    موسیقی زنده

سرویس های ما

خدمات عکاسی و فیلمبرداری

اگر به دنبال ثبت خاطره انگیزترین روز زندگی خود هستید ما به شما دو تیم از حرفه ای ترین عکاسان و فیلمبردارانی که با سالن عقد خاطره همکاری دارند را پیشنهاد میدهیم . ثبت لحظات زیبای شما توسط بانو با تجهیزات پیشرفته نورپردازی و عکاسی

پذیرایی در سالن عقد

از زمان های گذشته تا به امروز رسم ایرانیان بر این بوده است که از مهمانان خود در روز عقد با میوه، شیرینی و نوشیدنی پذیرایی کنند. این بخش یکی از مهم ترین بخش های برگزاری مراسم است که پدر و مادر ها به آن توجه ویژه ای دارند. سالن عقد خاطره با آموزش افراد مجرب به بهترین حالت ممکن از مهمانان حاضر در سالن عقد پذیرایی می کند. ارائه این خدمت از طرف سالن عقد خاطره سبب شده تا دیگر دغدغه ای برای پذیرایی از مهمانان وجود نداشته باشد.

موسیقی زنده در سالن عقد

وجود موسیقی زنده در سالن عقد از بهترین خدماتی است که ارائه شده است. موسیقی زنده در سالن عقد خاطره توسط دف نواز بسیار حرفه ای صورت می پذیرد که موجب ایجاد جو بسیار شاد و پرنشاطی خواهد گردید.

امکانات سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

علاوه بر امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره شد، سالن عقد خاطره برای راحتی زوجین به بهترین حالت ممکن خدمات بسیار متنوع دیگری را نیز ارائه داده است. از جمله این خدمات وجود پارکینگ اختصاصی برای عروس و داماد است که با وجود آن عروس می تواند به راحتی وارد سالن عقد شود. همچنین وجود آسانسور این امکان را فراهم آورده است تا تردد برای مهمانان و عروس و داماد بسیار آسان انجام پذیرد.

گالری تصاویر

توضیح کوتاه در مورد تصاویر

عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

خواندنی های قبل از ازدواج

مطالب خواندنی در خصوص مراحل قانونی و موارد حقوقی قبل از ازدواج انواع شروط مراحل ثبت قانونی ازدواج و . . .

مطالب منتخب ما

سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

سالن عقد مکانی برای شروع یک زندگی عاشقانه می باشد و مهم ترین و خاطره انگیزترین لحظات زندگی هرفردی در سالن عقد ثبت می شود. به همین دلیل بسیاری از عروس و دامادهای جوان به دنبال یک سالن عقد شیک و مجلل برای برپایی مراسم ازدواج خود هستند. سالن عقد خاطره با سفره عقد آکواریومی انتخابی شایسته برای شما عروس و دامادهای خوش سلیقه و خوش ذوق می باشد و یکی از بهترین لوکس ترین مکان ها برای برپایی پیوند ازدواج به شمار می رود.

??? ????
عنوان مطلب

سالن عقد خاطره

سالن عقد خاطره با دو شعبه در شرق و یک شعبه در غرب تهران از بهترین سالن های تشریفاتی با دسترسی آسان از دو اتوبان امام علی و باقری به شعبه شرق و از اتوبان نواب به شعبه غرب بوده . این سالن با امکانات بی نظیر و با مناسب ترین قیمتها خود می تواند بهترین گزینه برای خاص پسندان باشد.

متن کامل

ارتباط با ما

شما از طریق راه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید:

  • فکس : ---------
  • موبایل : 09391190250 - 09121089595
  • ایمیل: username@emailsite.com
  • آدرس پستی: خیابان دماوند غرب ،اول خیابان آیت،پلاک567